Wycieczka na Dworzec PKP w Krakowie 29.04.2011

Po lekkim, zimowym zastoju nasze koło wznowiło zwyczaj wizyt na budowach. Tym razem udaliśmy się na budowę dworca PKP w Krakowie, którego generalnym wykonawcą jest firma KPBP Budus z Katowic, wykonywała ona m.in. stadion Cracovii. Mimo, że informacja o wyjściu pojawiła się tuż przed dniem planowanej wycieczki, udało się zgromadzić sporą grupę studentów. Jest to zapewne związane ze specyfiką budowy. Dotychczas dane nam było wizytować obiekty, które w przyszłości prawdopodobnie nie będziemy zbyt często odwiedzać. Dworzec jest budynkiem użyteczności publicznej, więc każdy jeszcze będzie miał okazje podziwiać efekt prowadzonych prac, wracając choćby do domu czy jadąc na wycieczkę.

Poprawiony (wtorek, 03 maja 2011 18:00)

Wycieczka na budowę zapory w Świnnej Porębie 11.03.2011

Sprawozdanie z wycieczki na budowę zapory w Świnnej Porębie

Wycieczka na budowę obiektu Stella – Nova, 01.12.2010

Zima potrafi zaskoczyć nie tylko drogowców! Jej wzmożony atak dał się we znaki wszystkim uczestnikom wycieczki na budowę obiektu Stella Nova przy ulicy Mogilskiej, która odbyła się 1.12.2010. Generalnym wykonawcą obiektu jest krakowska firma KPB Cracovia, w której pracuje jeden z członków naszego koła.

Tradycyjnie, grupa zwiedzających została podzielona na dwie części. Połowa uczestników, po wydaniu kasków i kamizelek, udała się wraz z kierownikiem budowy, panem Bartoszem Latawcem, na obchód po obiekcie. Druga część grupy skierowana została do biura. Tam, popijając gorącą herbatę przeglądała dokumentację wykonawczą budynku oraz miała możliwość zadawania rozmaitych pytań kierownikowi kontraktu, panu Józefowi Bizubowi. Wśród uczestników wycieczki silną reprezentację stanowili studenci trzeciego roku, dlatego też nie powinien dziwić fakt, iż w szczególny sposób zainteresowani byli rysunkami zbrojenia płyt stropowych, licząc na to, że staną się one pomocą przy poprawnym wykonywaniu własnego projektu.

Poprawiony (środa, 08 grudnia 2010 03:01)

Więcej…

Wycieczka do Rzeszowa (20.11.2010)

Chociaż pobudka o 5:30 jest dla studenta tak straszna, jak wykres momentów po niewłaściwej stronie, wszyscy zainteresowani, lekko zaspani dotarli na peron Dworca Głównego. Kilka minut przed wyjazdem okazało się jednak, że dopięta na ostatni guzik wyprawa... rozpina się nieco za sprawą biletów, które nie przybyły razem z Bartkiem Borówką, lecz zostały w jego mieszkaniu. Rozpoczął się wyścig z pociągiem Tanich Linii Kolejowych. Na szczęście PKP jak zwykle nie zawiodło i nie śpieszyło się zbytnio z dostarczeniem nas do Płaszowa. W taki oto sposób wkroczyliśmy na ścieżkę wykroczeń i łamania prawa, podróżując bez biletów na kolejną stację, gdzie mieliśmy oczekiwać na ich przyjazd. W tym samym momencie Bartek rozpoczął szaleńczy wyścig z czasem, w którym zaprocentowały godziny spędzone nad wszystkim częściami Need for Speed'a i kilkukrotne obejrzenie Tokyo Drift – już nikt nie śmie twierdzić, że był to czas stracony! Takiej jazdy nie powstydziłby się sam Colin McRae.

Poprawiony (środa, 24 listopada 2010 16:22)

Budowa 'Erbetu' w Krakowie

Pierwsze wyjście na budowę

Dnia 28 października studenckie koło naukowe„Conkret” wybrało się na zwiedzenie budowy położonej nieopodal Politechniki Krakowskiej. W czwartkowe popołudnie spotkaliśmy się przed budynkiem instytutu L-1. Było to pierwsze z wielu zaplanowanych na ten rok akademicki wyjść na budowę. Jak przystało na przyszłych inżynierów, wszyscy chętnie zabrali kamizelki i kaski ochronne. Tym sposobem podzieliliśmy się na dwie „równe” grupy.

Po przybyciu na teren budowy obiektu biurowego, zostaliśmy serdecznie powitani przez kierownika budowy Józefa Potońca– przedstawiciela firmy Erbet. Część z nas udała się do jego biura, a pozostałych wziął pod swe skrzydła Pan Majster, oprowadzając studentów po budowie.

Poprawiony (środa, 24 listopada 2010 15:54)

Stadion Narodowy i "Prosta Tower" - Warszawa

W dniu 21.05.2010 odbyła się wycieczka, zorganizowana przez dwa koła naukowe „Conkret” oraz TOB do „stolycy”. Wyjazd z Dworca Głównego zaplanowaliśmy na godzinę 5.20, a do Warszawy dojechaliśmy o 8.30.

Poprawiony (środa, 24 listopada 2010 15:56)

Wizyta na Stadionie Wisły

Wizyta na budowie stadionu miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie. Korzystając z okazji, że 1. maja Inwestor czyli Miasto Kraków postanowiło otworzyć plac budowy stadionu przy ul. Reymonta dla wszystkich Krakowian, postanowiliśmy zorganizować w tym dniu wycieczkę na budowę. W ten deszczowy dzień zebraliśmy się, punktualnie o 11.30 pod wejściem na stadion od strony Błoń. Swoją obecnością zaszczycili nas profesor Andrzej Winnicki oraz Pani dr Teresa Seruga – opiekun naszego Koła Naukowego.

Poprawiony (środa, 24 listopada 2010 15:58)

Wyprawa na budowę stadion Cracovii

Aż ciarki przechodzą na myśl o zbliżających się w 2012 roku Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, tym bardziej, iż mamy zaszczyt być jednym z gospodarzy tej fantastycznej imprezy. Postanowiliśmy więc sprawdzić jak ma się budowany w Krakowie stadion Klubu Sportowego Cracovia, który co prawda sam nie należy do grona obiektów na których odbędą się Mistrzostwa, ale ma stanowić nowoczesną bazę treningową dla naszych piłkarzy. Zwiedzenie budowy zawdzięczamy jednemu z wychowanków naszego Koła, który pracuje bezpośrednio na placu budowy jako członek kadry technicznej – serdecznie dziękujemy za zaproszenie!

Poprawiony (środa, 24 listopada 2010 16:00)

VINCI OFFICE CENTER 24.04.2009

W dniu 24.04.2009 roku nasze Koło Naukowe odwiedziło budowę VINCI – nowoczesnego, 12-sto kondygnacyjnego biurowca klasy A, który powstaje w Krakowie przy ulicy Opolskiej. Autorami projektu są architekci zakopiańskiego biura „Studio 51”.

Poprawiony (środa, 24 listopada 2010 16:02)