Sprawozdanie z VI Budowlanych Warsztatów Inżynierskich

VI Budowlane Warsztaty Inżynierskie za nami. Zdjęcia z wyjazdu możecie podziwiać na naszym profilu na facebooku TUTAJ, a sprawozdanie, którego autorką jest Agnieszka Twardzicka, przeczytać poniżej.

_____________________________________________________________________________________________________________________

SPRAWOZDANIE Z VI BUDOWLANYCH WARSZTATÓW INŻYNIERSKICH

W weekend 19-21.10.2012r., odbyły się VI Budowlane Warsztaty Inżynierskie na Jaworzynie Krynickiej. Wycieczka, w której uczestniczyli członkowie koła naukowego Conkret, opiekunowie koła oraz jego liczni sympatycy, rozpoczęła się w piątek, wizytami na dwóch budowach. Około godziny 8:30 wyruszyliśmy spod budynków Politechniki, by
z bliska obejrzeć budowę Centrum Kongresowego w okolicy Ronda Grunwaldzkiego (www.icekrakow.pl). Następnie udaliśmy się na teren kolejnej budowy – bloków mieszkalnych, która znajdowała się przy akademikach PK, tuż za płotem (http://www.akopol.com/). Tam mogliśmy pooglądać poukładane zbrojenie, a także poskręcać je pod czujnym okiem majstrów. Po wizytach na budowach, około godziny 13:00 wyruszyliśmy w stronę Jaworzyny Krynickiej. Z uwagi na problemy komunikacyjne, na miejsce dotarliśmy dopiero około 17:30. Ostatni etap podróży pokonaliśmy kolejką gondolową, która w połączeniu z piękną, jesienną scenerią zapewniała niesamowite wrażenia. Nasze schronisko było położone lekko poniżej górnej stacji wyciągu, skąd również można było podziwiać malownicze widoki na całą okolice.

Wyjazd polegał przede wszystkim na słuchaniu w swobodnej atmosferze referatów członków koła żelbetowego i zaprzyjaźnionych absolwentów. Pierwsza sesja referatów odbyła się już w dniu naszego przyjazdu, wieczorem, kolejna zaś dnia następnego po południu. Główną nagrodę za referat zdobyła Kasia Krzemień, która przedstawiła  dopracowany i ciekawy referat. Przebojem stał się referat Mirki Lewińskiej (barwny opis wakacyjnych praktyk budowlanych), który zgarnął nagrodę specjalną i wywołał salwy śmiechu u wszystkich obecnych. Bezkonkurencyjni byli także chłopcy z opowiadaniem i zdjęciami obrazującymi praktykę przy budowaniu zbiorników w  Niemczech.

Drugim kluczowym elementem wyjazdu były wycieczki w góry - z racji ciepła wszyscy byli w krótkich rękawkach, a z racji przezorności wszyscy mieli plecaki wypakowane ciepłymi kurtkami i słodyczami, znanymi jako źródło magnezu (tak na wszelki wypadek :) ). Pierwsze wyjście odbyło się w sobotę rano – dzielnie maszerując dotarliśmy w okolice Schroniska PTTK nad Wierchomlą. Kolejna wycieczka, zaplanowana na niedzielny poranek, miała nas zaprowadzić przez Halę Łabowską do autokaru w Łomnicy Zdroju. Pomimo pewnych niespodziewanych przygód (jedna część grupy pomyliła szlak i się trochę zgubiła) dotarliśmy na miejsce szczęśliwi, cali i zdrowi. Wieczory i czas wolny spędzaliśmy bardzo wycieczkowo, integracyjnie i po studencku. Korzystając ze wspaniałych warunków, jednej nocy poszliśmy kawałek za schronisko pooglądać gwiazdy - studenci i opiekunowie. Imponujące wschody słońca także znalazły amatorów.

Wróciliśmy w niedzielę w nocy, pełni pozytywnych wrażeń i  gotowi do dalszych przygód z żelbetem.

Poprawiony (niedziela, 18 listopada 2012 15:43)